donderdag 28 juni 2007

UFO



Een van mij UFO’s is een quilt waar ik twee jaar geleden aan begonnen ben. De ondergrond is flanel, bewerkt met monodruk en zeefdruk. De felblauwe zeefdruk is van een thermal fax raam, geweldig systeem, jammer dat het zo duur is. Er zijn inmiddels mensen genoeg die het apparaat gekocht hebben en tegen kostprijs aanbieden om de raampjes voor je te maken maar het blijft toch een vrij duur systeem. Een voorbeeld hiervan is dit ontwerp, het ziet er heel erg leuk uit maar ik zal het slechts 1 keer gebruiken denk ik. Het is geen ontwerp wat je meerdere keren zal gebruiken omdat het te beeldbepalend is. De reden dat het een UFO is geworden is gewoon omdat het vreselijk veel werk is en ik me daar behoorlijk in vergist heb. Het leek me leuk om eens met een tweelingnaald te werken maar ik had me niet gerealiseerd hoeveel tijd er in ging zitten. In de tussentijd zijn er al weer verschillende andere ontwerpen langs gekomen en is hij steeds meer naar de achtergrond geraakt. De zin om er nu weer aan te beginnen ontbreekt een beetje….

One of my UFO’s is a quilt that I started two years ago. The top is made of flannel, printed with mono print and screen print. The blue screen print is from a thermal fax frame, great system; it’s a pity that it’s so expensive. In the mean time there are lots of people that bought the set and against costs offer to make some frames but it is still very expensive. For example this design, it looks nice but I shall only use it once I think. It is not a design that you can use several times because it is to abound. The reason that it became an UFO is that it caused too much work, that’s a mistake I made. It looked like fun to me to use a twin needle but I didn’t realize how much time this took. In the mean time a lot of different designs went by and the piece is left behind. The desire to start again is gone…

1 opmerking:

Dianne zei

You need to start again - because it will be wonderful!!!