donderdag 7 juni 2007

Cottonjet


Gisteravond ben ik bezig geweest met Cottonjet, mijn bedoeling was ‘even’ het één en ander uitprinten en dan lekker aan de slag te gaan. Dat liep even anders….. Ik heb de Cottonjet (een soort transferpapier voor de printer, met aan één kant stof) in Val d’Argent vorig jaar gekocht. Ik koop altijd mijn materialen aan het einde van de dag, zodat ik er niet de hele dag mee hoeft te sjouwen, ik heb dan ook een stevige rugzak bij me. En dat was nu eigenlijk het grote probleem, de Cottonjet was aan één kant een heel klein beetje bol komen te staan (waarschijnlijk door het vervoeren in een rugzak) en daardoor liep de hele printer vast…..en helaas niet één keer maar meerdere malen. Ik was bezig wat oude foto’s in te scannen voor een project waar ik aan bezig ben. Het zijn heel oude familie foto’s uit ongeveer 1930. Ik vind het leuker en persoonlijker om eigen foto’s te gebruiken dan de kant en klare sheets. Op een gegeven moment zag je namelijk overal hetzelfde meisje opduiken in allerlei kunstwerken. Nu zit er één bij, van één van mijn oudtantes die een beetje dubbel heeft gezeten en vreemd is geprint. Zonde van mijn dure papier, maar goed, nu het toch al een beetje verknoeid is kan ik mooi eens van allerlei verf er overheen uitproberen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand goede ervaringen met bepaalde merken sheets (voor textiel) Tips zijn van harte welkom.
De rest van de avond heb ik uiteraard niets meer kunnen doen……gggggrrrrrrrrrr

Yesterday evening I was using Cottonjet, the purpose was just to print something quick and then do some work. Bur things went different….I bought the Cottonjet (it is a sort of transfer paper for the printer, with one fabric side) in Val d’ Argent last year. I always buy my material end of the day so I don’t have to carry it all day; I have always a firm rucksack with me. And that caused the problem, the Cottonjet was become bulb and that’s why the printer got stuck…unfortunaly not once but several times. I was busy scanning some old family pictures from around 1930. I like to use my own pictures, it is more personal then the sheets you can buy. You see the same girl appear in several art pieces. Now there is one, from one of my great-aunts that went double and is printed in a strange way. It is a pity about my very expensive paper, but, now it is already spoiled I can use it to test some paint on it. Does anyone have some experience with that? Or does anyone have good experiences with some brand sheets (for fabric) Tips are very welcome. The rest of the evening was wasted…….gggggggggrrrrrrrrr

3 opmerkingen:

Nelleke zei

Zelf heb ik ook kant en klare vellen gebruikt, eerst glad strijken, tenminste dan heb ik toen gedaan.

Emmy zei

je vraag over Lugano wij hebben een geweldige tijd gehad maar waar ik voor gekomen was viel erg tegen ik ben nog niet veel gewend maar het werk wat ik gezien heb in bourboule was veel mooier en specialer daarbij komt het was over de hele stad verspreid en erg slecht aangegeven dus erg veel zoeken ik zal niet gauw weer gaan tenzij het echt verbeterd geen aanrader

Debbi Baker zei

Jacqueline - I can't think of the brand name of the printer fabric I use but it has worked wonderfully each time. I'll try and find the packet and let you know. It is expensive I agree so you don't want too many disasters! Debbi B