dinsdag 16 oktober 2007

Experiment III Shiva Paint Sticks



Derde oefening is werken met Shiva paint sticks. Zoals ik eerder al aangaf, ik heb er al meer mee gewerkt. Voornamelijk met stempels en met templates. Ook in dit geval vind ik het te braaf, ik heb 1 klein experiment gemaakt voor in mijn boekje en gekeken of ik er iets vrijer mee kan werken. Dit is het resultaat. Deze stof had ik al eens een keer geverfd en gestempeld. Ik heb nu de paintsticks gebruikt door een batik stempel er onder te leggen en er dan over heen te gaan en ik heb de paint sticks zonder template gebruikt, door gewoon over de enigszins ruwe afdruk van de stempel te gaan. Hier maakt hij alleen kleurvlakken maar op zich geeft dit wel een leuk resultaat.

The third experiment is with Shiva paint sticks. Like I mentioned before, I used them before in several pieces. Together with stamps and templates. Like in the bleaching on velvet, I think this is too monotonous. I made 1 little experiment for the book and tried to work more freely wit it. This is the result. This fabric I had dyed and stamped before. I now used the paint sticks by putting underneath a batik stamp and than rubbing over it; and I used it without a template, by just rubbing over the, a bit rough, stamp. It just make colour fields on the fabric, but I like the result.

1 opmerking:

FARBTUPFER zei

Deine Experimente sehen aus wie neblige Herbsttage - sehr schön!