zondag 14 oktober 2007

Bleaching Paper

You can enlarge it, to take a better look on the bleaching.

Ik ben bezig geweest een schema te maken, allereerst heb ik hier het boek van Beryl Taylor maar eens bij gepakt. Dan heb je een beetje houvast. Ik ben een grote fan van het werk van Beryl Taylor. Ik vind haar kleurgebruik en gevoel voor compositie geweldig. Dus had ik gedacht om haar experimenten eens één voor één na te lopen. Sommige ervan heb ik al eens geprobeerd, andere zijn nieuw.
Het eerste experiment in het boek is bleken op papier. Ik heb wel ervaring met stof maar papier is nieuw. Mijn oorspronkelijke bedoeling was om van al deze experimenten een boekje te maken. Ik had de eerste resultaten op mijn bureau naast elkaar gelegd en zag toen er toen direct een collage in, dus is het al met al toch weer groter geworden dan de bedoeling was. Dit is nauwelijks in een boekje te verwerken!!! Misschien dan toch nog een extra exemplaar maken? Het volgende experiment in haar boek is het bleken van fluweel. Eigenlijk best een goede stimulans, zo weet je in ieder geval wat je die dag kunt/ moet doen. Langzamerhand kom je toch weer in een soort ritme en tevens probeer je van alles uit, er zal vast wel iets zijn wat ineens “klikt”

I’ve been busy making a schedule, I took Beryl Taylors book for this as a beginning. It gives me a hold. I am a big fan of Beryl Taylors work. I like her choice of colour and her sense for compositions very much. So I got the idea just to go to her experiments one by one. Some of them I tried already others are new to me. The first experiment in the book is: Bleaching Paper. I have some experience with bleaching on fabric but this is new to me. My original idea was to do all this experiments and make a book of it. I put the first results next to one another on my desk and saw a complete collage in it, so it turned out bigger than I had in mind. You can hardly make a book of this size. Maybe I make a new one? The next experiment in her book is: Bleaching Velvet. Actually this is a great stimulus, now I know what I can do/ or have to do each day. Little by little there will be some rhythm again and I can experiment a lot. There will be something that fits suddenly.

4 opmerkingen:

Debbi Baker zei

Wonderful Jacqueline!! And guess what??? Today I did my fabric bleaching experiments.

AnneJeu zei

Erg goed gelukt, Jacqueline!
Ik wil dit ook nog eens proberen. natuurlijk,LOL!

Nelleke zei

Ik zal het boek ook eens uit de kast halen!

gunnelsvensson zei

What a good idea! I also have this wonderful book, but I haven´t use it so much yet. I think when my course is finished I will use it and try to do little experiments!
Thank you so very much for your lovely ATCs wich arrived today!! thanks for trading!