dinsdag 17 juli 2007

UFO






Iedereen die me goed kent weet dat ik van experimenteren hou. Gisteravond ben ik nog eens met een oude UFO aan de slag gegaan. Ik werk soms aan meerdere dingen tegelijk waardoor er wel een iets naar de achtergrond schuift zo kan het dus gebeuren dat ik totaal niet meer weet wat mijn plan was. Hier had ik een lap vilt op een grijze ondergrond gestikt, daarover heen zwarte katoen gestikt, waar ik gaten in had geknipt zodat het vilt er weer uit kwam. Ik vraag me nu af waarom ik een grijze ondergrond heb gekozen, daar had ik vast een bedoeling mee. Het is namelijk een van die kleuren waar ik niet gauw naar zal pakken. Nu ik mijn UFO nog eens ging bekijken trok het me weer niet aan (daarom ben ik er vast mee gestopt) Het leek me leuk om er eens een klein beetje mee te gaan stoeien. Ik heb over het grijs heen een polyestervlies gestikt en dit door gequilt, ik heb het midden weer voorzichtig vrij gemaakt en ben toen eens met mijn hittepistool gaan spelen. Ik heb geprobeerd door bepaalde delen sterker te verhitten een soort licht/ donker effect te creƫren. De kleur bevalt me nu een stuk beter. Bij wijze van grap heb ik in 1 van de cirkels, de foto van mijn oma, die ik vorige week met bleek bewerkt heb gestikt. De zijkant heb ik bewerkt met grote rode kruissteken. Op de een of andere manier mist er nog steeds iets. Ik krijg de neiging op zoek te gaan naar een rode roos (dat is nu echt totaal niets voor mij, misschien omdat het wel bij mijn oma paste?) Ik moet het nog eens even op me in laten werken. Ik heb ook diverse tekstregels al de revue laten passeren, maar ze leken me allemaal nog al ongepast. Zou het nu wederom een UFO worden?




Anybody who knows me well, know I like experimenting. Yesterday night I made a new start with an UFO. I work on several pieces at the same time, that’s why some pieces are left behind a bit. So it could happen that I don’t even know anymore what I had planned with it. For this piece I had some felt stitched on a grey background, over that I stitched a piece of black cotton where I cut holes in , so you could see the felt shining threw. I now wonder why I choose grey, because it is a colour that I hardly choose, but I must had a purpose at the time. When I looked at my UFO now, again was I thinking: what to do with that colour grey? I didn’t liked it again (that is probably why I left it in the first place) It looked like fun to change it. I put an polyester fleece over the grey, quilted it and cleared carefully the middle piece again. Then I took my heat gun and tried by heating some pieces more than others to create a light/ dark effect. The colour looks better for me now. In a sort of funny mood I stitched the picture of my grandmother that I bleached last week in one of the circles. On the left side I embroidered some cross stitches. In some way, something still is missing. I got the tendency to look for a red rose (that is really totally not me, maybe because it suited my grandmother?) I have to let it rest for a while. I also thought of some text, but it all seemed to inappropriate. Should it turn out in other UFO again?

3 opmerkingen:

Dianne zei

You always make the most amazing and original pieces!! You are one very talented lady. This looks great - love the colours.

FARBTUPFER zei

Very interesting - a good idea!

SeamRippstress zei

Amazing technique Jacqueline! The colors pop, very modern yet with your grandmother's photo. Keep on experimenting!