maandag 12 maart 2007

Gebroken Naalden/ Broken Needles




Vandaag had ik een extra vrije dag en had ik eindelijk de tijd om verder te gaan met de quilt die Annette in stukken voor me heeft gesneden. Zie de blog van 27-2-2007. Het zijn 4 stukken geworden waar ik ongeveer de helft van de middag mee aan het schuiven ben gegaan tot ze naar mijn zin lagen. Het geheel is toch een stuk spannender als de hele quilt die toen behoorlijk vast zat. Ik heb de stukken onder de embellisher gelegd en ben ze nu één voor één aan het bewerker, helaas op de foto niet zo goed te zien. Inmiddels heb ik al drie naalden erop gebroken, waarschijnlijk omdat er een beetje zand in de gesso zit. Overigens was dit de 1e keer dat ik naalden brak, tot nu toe ging het heel goed. Ik zal het snel afkloppen want ze zijn behoorlijk duur vind ik. Ik heb nog geen enkel idee hoe ik ze verder ga afwerken, er mist nog steeds iets vind ik. Als ik meer tijd had ging ik misschien wat handborduurwerk er aan toevoegen maar deze week zit al bijna helemaal vol gepland, ik mag heel blij zijn als ik iedere avond nog tijd vind om 1 uurtje te werken. (en te bloggen) Al ben ik ook heel creatief in agenda’s plannen hoor……ik maak gewoon tijd er voor!!!!

Today I had an extra day of fan I finally had the time to go on with the quilt that Annette cut in pieces for me. (read the blog on 27-2-2007) There are 4 pieces now and I spend half the afternoon rearranging them till they pleased me. The whole thing is a lot more exciting as the quilt that was stuck for such a long time. I placed the pieces under the embellisher and I am now raising them one by one, it’s a pity that I doesn’t show well on the photo’s. In the meantime I have broken 3 needles, probably because there was a bit sand in the gesso. By the way, it’s the first time I broke needles, till now I did fine. I shall touch wood, because they are very expensive. I don’t have a clue how to finish them, there is still something missing. If I had more time I raised it with some hand embroidery but this week my agenda is fully booked. I’ll be glad if I can find time to work an hour every evening (and for blogging) Although I am very creative in listing my agenda items….I just create time!!!

1 opmerking:

AnneJeu zei

Jacqueline, als je er eens als contrast een totaal andere kleur bijzet? Een heel klein beetje? Een focuspunt???
We gaan op zoek naar naalden, ze moeten goedkoper kunnen!!!