woensdag 24 januari 2007

schilderen




Naast mijn textiele activiteiten schilder ik ook af en toe. Hierbij probeer ik ook met reliëf te werken.
Vroeger heb ik ook teken en schilderles gehad maar ik voel me toch meer thuis bij textiel.
Het heeft gewoon een hogere aaibaarheidsfactor. Een schilderij zou je niet zo snel aan willen raken.
Textiel wil je voelen. Soms is dit heel irritant, als je bij een tentoonstelling loopt en je ziet dat er bijna op iedere hoek een angel staat en je ziet toch mensen stiekem aan een quilt plukken. Begrijpelijk, die neiging heb ik zelf ook om het te willen voelen, maar als het jouw quilt is die daar hangt en je ziet dat mensen soms gewoon stukjes lostrekken is het minder leuk.
Dat is de magie die textiel op mensen uitoefent. Toch vind ik het af en toe fijn om alleen met schilderen bezig te zijn, het is ook rustgevend en door met het een bezig te zijn krijg je weer inspiratie voor het ander.
Je gaat weer even anders kijken. In het verleden heb ik vaak meerdere van zulke uitstapjes gemaakt als ik even vast zat met mijn textiel.
Het helpt altijd, als je creatieve brein maar geprikkeld wordt.

Geen opmerkingen: