dinsdag 23 januari 2007

Kunst




Mijn echtgenoot en ik houden beiden veel van kunst en kopen ook regelmatig iets.
Ik hou zelf het meest van sculpturen en gelukkig, meestal hebben we ook dezelfde smaak. Schilderijen kopen vinden we een stuk lastiger daar worden we het niet snel over eens. Een schilderij moet mij voortdurend blijven boeien, ik hou erg van abstract, liefst met reliƫf erin.
De sculpturen die we de afgelopen jaren gekocht hebben zijn:
Een beeld van Katja Tempelaars, combinatie van keramiek met papier.
De koe van Betsie de Jong, keramiek
“Spirit Head” , dit is een beeld van basalt wat we gekocht hebben in het Afrika museum in Cadier en Keer.
Het Afrika museum is een voormalig klooster wat jonge afrikaanse kunstenaars de kans geeft iets te verdienen met hun kunst.
Ze komen op uitnodiging naar Nederland en logeren dan de hele zomer in het museum waar ze aan hun (voornamelijk basalt en serpentijn) beelden werken. Aan het eind van de zomer laten ze hun beelden achter in het museum en gaan weer terug naar huis.
Een mooi initiatief vonden wij. Wat op de foto ontbreekt, zijn de keramiek vissen die we tijdens de kunstroute Westerschouwen hebben gekocht. Helaas kan ik de naam van de kunstenares zo snel niet meer vinden.
Wat we nu nog willen is een mooi schilderij, maar daar zijn we al 4 jaar mee bezig en nog niets gevonden eigenlijk.
Wie weet, in juni is er een nieuwe Kunstroute en meestal is het aanbod vrij groot. We blijven zoeken.

Geen opmerkingen: