Posts tonen met het label ATC. Alle posts tonen
Posts tonen met het label ATC. Alle posts tonen

zaterdag 3 oktober 2009

ATC book




MARTINE de Jong-van Baalen??






Het boek van gisteren is per ongeluk ontstaan. Ik was op zoek naar ondergrondstof voor het eigenlijke boekje wat ik wilde maken en per toeval pakte ik deze stof vast, die ik een tijd geleden geverfd en gestempeld had. Zo groeien dingen soms gewoon…..vandaag opnieuw aan de slag met het boekje wat ik uiteindelijk voor ogen had, ik ben dus nu aan twee exemplaren tegelijk bezig. Had toch niks te doen hi, hi…Ik vergat nog te melden dat ik in Frankrijk het ATC boek van Isabelle Auroux op de kop heb getikt. Een tijd geleden mailde ze mij en vroeg of ze mijn werk er voor mocht gebruiken, we hadden een tijd geleden ATC’s geruild. Ik vond het een hele eer en heb uiteraard toestemming gegeven. Het zou om twee ATC’s gaan maar ik kwam er achter dat er bij een van de twee een verkeerde voornaam staat. Pech, toch leuk om je werk gepubliceerd te zien.

The book from yesterday is started by accident. I was searching for a background fabric for the book I had in mind and coincidently I took this pink fabric I dyed and stamped some time ago. Sometimes work grows on its own…..today I started the book that I really had in mind, so I am now working on two books. I didn’t had anything to do anyway LOL..I forgot to mention that I found the ATC book from Isabelle Auroux in France. A while ago she mailed me to ask if she could use my work for the book, we traded some ATC’s a while ago. Off course I found it a great honour so I gave permission to use them. It supposed to be two ATC’s but seeing the book I realized that they used the wrong name on one of them. That’s a pity but still nice to see your work published.

donderdag 3 april 2008

Lino's, Canvas and glimmermist




Ik kan maar geen genoeg van verf krijgen op het moment, gisteravond heb ik nog een paar lino’s gemaakt. Vanmiddag wilde ik ze uitproberen op canvas en op een ATC. Dit weekend heb ik overigens ook nog glimmermist gekocht, nog iets om uit te proberen......maar uiteindelijk heb ik de lino's eigenlijk niet meer gebruikt. Ik was de glimmermist aan het uitproberen (dit is een soort inkt die door stempelaars wordt gebruikt en een prachtige gouden waas geeft), probeerde het te gebruiken op puff paint en toen ben ik de hele lino's weer vergeten eigenlijk. Op de puff paint heb ik geprobeerd wat mica deeltjes te smelten maar ze waaien er te vlug vanaf, ik moet iets anders hiervoor verzinnen. Misschien moet ik ze gewoon mengen met de puff paint? Dat kan interessant zijn. De glimmermist geeft trouwens een prachtige kleur op papier, dit MOET ik verder uitproberen. Het canvas is nog niet klaar, ga vanavond proberen het af te werken.

I can’t get enough of paint at the moment, yesterday evening I carved some lino’s. Today I tried them out on a canvas and on an ATC. This weekend I also bought some glimmermist, I also had to try that....but eventually I didn't use the lino's anymore. I was testing the glimmermist (some ink used by stampers, gives a beautifull golden shine) I tried to use it on puff paint (why I am so curious????) than I forgot all about the lino's actually. On the puff paint I also tried to melt some mica parts but they blow off very easily, I have to think about something else. Maybe I could mix them with the puff paint? That could be interesting. The glimmermist gives a beautiful colour on paper by the way, I have to try MORE of this. The canvas is not ready yet, tonight I am trying to finish it.

woensdag 30 januari 2008

Metal tape


Een van mijn favoriete boeken is Artist Trading Cards workshop van Bernie Berlin. Wanneer ik even geen inspiratie heb en zomaar “even” een ATC wil maken blader ik door dit boek. Zo was ik al heel lang van plan een ATC van metaal tape te maken. Maar waar in Nederland vind je metaal tape? Als het zou lukken in het klein wilde ik het ook nog een keer in het groot proberen. Ik ben alle bouwmarkten af gegaan, niets wat er ook maar op lijkt. Ik vond wel iets anders, tegenwoordig ben ik dol op bouwmarkten, je vind er de leukste dingen om mee te experimenteren. Zo vond ik in plaats van metaal tape, afdichtband; het wordt overal voor gebruikt. Op de achterkant staat: afvoerpijpen, schoorstenen, golfplaten, raamkozijnen, steen, beton en voor lekkage bij auto’s. Het lijstje gaat nog even zo door. Nou ja, het leek er een beetje op dus proberen kon geen kwaad. Embossen was ook geen enkel probleem, maar wat plakt dat spul vreselijk!! De zijkanten bleven gewoon aan je vingers kleven en volgens mij valt hier ook niet door heen te stikken, ook voor mijn naald veel te kleverig. Ik zit toch te twijfelen: zal ik het gewoon proberen?
Hier moet toch iets leuks mee te doen zijn?

Of my favourite books is Artist Trading Cards workshop by Bernie Berlin. Whenever I am out of inspiration and “just” want to make an ATC I browse threw this book. So I planned to make an ATC from metal tape for a while. But where in Holland do I find metal tape? If I succeeded on a little piece I wanted to try this technique on a bigger piece. I went to every hard ware store in town but couldn’t find it. But I find something that looks alike: a silver sealing tape. They use this for all kind of purposes: waste pipe, chimney, corrugated iron, window frame, stone, concrete, and leak on cars. And the list goes on and on. It couldn’t hurt to try. Embossing was no problem, but this tape sticks very badly! The sides sticks on you’re fingers and I don’t think you can stitch threw it? Not could for my needle, or shall I try it? There must be something you can do with it?

vrijdag 14 december 2007

Post

Debbi
Emilia
Ik kreeg deze week nog meer leuke post: een kaart van Debbi Baker. Hij is prachtig!! Ik had hem een tijdje geleden al op haar blog gezien maar in het echt is hij nog mooier.
Er kwam ook een ATC van Emilia uit Taiwan (!) Weer een land toegevoegd aan mijn verzameling, hij is echt heel lief om te zien. Ik zou willen dat jullie een keer door mijn verzameling heen konden bladeren. Het is echt zo gaaf om te zien alles bij elkaar, zoveel stijlen, zoveel technieken, al die verschillende landen. Het zou heel erg leuk zijn om eens een landkaart er naast te leggen en overal prikkers in te zetten. Het idee dat er in al die landen iemand een ATC van mij heeft :-) Gaaf!

I did receive more lovely mail this week: a card from Debbi Baker. He is gorgeous!! I saw it on her blog a while ago but in real it is even more beautiful.
There was also an ATC made by Emilia from Taiwan (!) Another country added to my collection, he is really sweet. I wish you could all browse threw my collection. It is so great to see all these ATC’s together; so many styles, so many techniques; all these different countries. It would be so much fun to take a map and set some pins. The idea that there is someone in all these countries that has one of my ATC’s :-) Awesome!

donderdag 13 december 2007

ATC


Deze ATC’s heb ik gisteren gemaakt. De basis is zwart karton met metallic papier. Hier over heb een hele oude zwarte kant uit Frankrijk genaaid. Het ziet er een beetje Gothic uit vind ik zelf.
Ik ben dol op dit soort oude kant, je kunt echt het verschil wel zien met het kant dat tegenwoordig gemaakt wordt. Ik ben ook nog bezig met een crème kleurige variant.

These ATC’s I made yesterday. The base is black card stock with a metallic paper. On top I stitched a very old black lace from France. It looks a bit Gothic I think.
I love this kind of old lace; you can really see the difference with the lace they make nowadays.
I am also working on beige variant.

maandag 10 december 2007

ATC


Niet veel te melden vandaag, ik ben met allerlei dingen bezig en nog niets helemaal af. Ik ga vanavond eens flink aan de slag. Het computergedeelte van de Aurora heeft vrijdag ook een update gehad speciaal ook voor de BSR, dus die moet ik ook eens goed uitproberen. Ik ben benieuwd of dit verschil maakt, ik geloof er nog niet direct in. Ik moet ook nog steeds de doosjes afmaken van een paar weken geleden, de quilts van de vakantie, twee fabric books, een drietal kleine werkjes en nog een paar tentoonstellingsstukken. En er staat wederom een mand met strijkgoed klaar, komt daar nu nooit eens een einde aan????? Deze ATC kreeg ik met de post van Ria (Nederland) gelukkig toch nog een foto..

Not much to tell today, I am busy with all sorts of things and nothing finished yet. Tonight I am really gonna go for it. The computer part of the Aurora also had an update last Friday, especially for the BSR, so I have to give it a try, see how it works now. I am curious if it makes a different, but I doubt it a little. I still haven’t finished the boxes from a couple weeks ago, thequilts from the holiday, two fabric books, three little pieces and some exposition pieces. And again there is a large basket with cloths to iron, will that never stop???? This ATC came with the mail from Ria (Netherlands) fortunately, so I can put a picture with this post.

donderdag 6 december 2007

Santa

Anna
Annet Susan

Gisteravond was het echt pakjesavond zonder dat ik het van plan was. Ik kwam thuis en er lag een envelop uit Engeland, één uit Nederland en één uit Amerika. Die uit Amerika was nogal groot en ik zat me af te vragen wat ik in vredesnaam ook alweer besteld had. Spannend! Uit Engeland was er een kerstkaart van Anna, wat lief! In de envelop uit Nederland zat een ATC, dat was op zich ook al een verrassing, deze kwam van Annet. Zij had een aantal maanden geleden een paar boeken van me over genomen en ik was stom genoeg vergeten 1 boek in het pakket te stoppen dus moest ik er nog 1 achteraan sturen. Ter compensatie had ik er een ATC bij gedaan. Zij is nu zelf begonnen met het maken van ATC’s en vond het leuk om mij de eerste te sturen. Leuke verrassing! Toen die grote envelop nog, ik bewaar het spannendste altijd voor het laatst. Als ik hem direct had omgedraaid had ik natuurlijk de afzender al gezien, die kwam van Susan Lenz. Er zat een prachtige kaart in en een kerstornament en ook nog een boekenlegger. Het leek echt wel Sinterklaas! Ik ga nog eens bedenken hoe ik dit leuke gebaar ga beantwoorden.

Yesterday night it was almost Santa time. In Holland we celebrate Sinterklaas on 5 December, almost the same as Santa. People give each other lots of presents (especially for the kids) The past years it is also common to celebrate Santa Claus, so a lot of Dutch people celebrate both of them. I came home and there was one envelop from England, one from Holland and one from America. The one from America was very large and I was wondering what on earth I ordered and forgot about it again. Exiting! From England there was a Christmas card from Anna, so sweet! The envelop from Holland contained an ATC from Annet. I sold some books to her and I forgot to put 1 book in the package, so I had to send her a second package together with an ATC. She started now to make ATC’s herself and she wanted me to receive the first one. Nice Surprise! Than I had to open the large envelop, I always save the most exiting things for the best. If I turned it upside down immediately I had seen de sender, it was from Susan Lenz. There was this magnificent card in it, a Christmas ornament and a bookmark.
It looked almost like Santa! I am going think hard how I am going to answer this very kind gesture.
Thank you all so much!!!

vrijdag 9 november 2007

No news but a lot of nice mail

This lovely "birthdaycard" came from Dianne/ Faery Di
This card came from Katrin from Germany This ATC's came from Rein, also Germany

and these lovely three came with the card from Katrin

Nothing Spectacular today, I was working all day but it wasn't finished at the end of the day. I received some nice mail though! Look at this!!!!

woensdag 7 november 2007

left is from Anne, right from Gaby
Van de week heb ik weer heel leuke post gekregen. Een aantal ATC’s, twee van Gaby uit Brazilië, een ATC van Heather uit Canada en een ATC van Anne uit Frankrijk. Ze zijn prachtig!!!!! Hartelijk bedankt allemaal.
Ook heb ik een heel leuk pakket uit Canada gekregen van Dale Anne met allerlei verschillende soorten pakpapier zodat het folie experiment van Beryl nog een keer kon uitproberen. Geweldig lief van haar, ik ben er heel blij mee en ben er ook direct mee aan de slag gegaan. Ik heb het rechtstreeks op het pakpapier gestreken met behulp van vliesofix, gaat op zich goed, alleen bij het lostrekken van de foil scheurt het pakpapier soms. Bij wijze van experiment heb ik een stuk van het pakpapier eerst geverfd met acryl verf en daarna gekreukt. Nu liet de foil gemakkelijk los van het papier!!!
Omdat ik nu toch al met de foil bezig was heb ik ook nog een aantal ATC’s bewerkt met foil. Helaas zijn er nog maar twee klaar. Ik heb te lang tussen mijn boeken zitten snuffelen…..

This week I received some lovely mail. A couple of ATC’s, two made by Gaby from Brazil, one ATC by Heather from Canada and one ATC by Anne from France. They are all gorgeous!!!!! Thank you all very much!
I also received a very nice parcel from Canada. Dale Anne send me all different kinds of brown paper bags so I could do the foil experiment from Beryl once more. It was so sweet of her; I was very pleased with it and immediately tried the experiment again. I ironed the foil on the brown paper with some vliesofix, this works well, the only disadvantage is that, when you try to remove the foil, the paper tears sometimes. As an experiment I painted the paper first with acryl paint and than crushed it. The foil was now easily to remove!!!
Because I was already using foil, I also made a couple of ATC’s with foil. Unfortunately only two are ready. I’ve been browsing too long threw my books last night….