vrijdag 11 december 2009

Quilting and a new book




Na een hele middag quilten wilde ik even met ander materiaal bezig zijn. Ik ben met een nieuw houten boekje begonnen, en heb dat behandeld met crackle medium. Het is niet zogoed gelukt als de vorige keer. Ik moet even kijken of ik het niet over zal doen. Het idee is om een enigszins spiritueel boekje te maken. Het werkt altijd goed om een thema te gebruiken. Zo komen mijn stempels uit Nepal en Tibet nog eens goed van pas. Ik wil alleen de kleuren, zwart, wit en rood gebruiken deze keer. Overigens is het quiltwerk af en kan ik morgen gaan smelten.

After a whole afternoon spending on my quilt work, I really wanted to work with another material. I started with a new wooden book and painted it with crackle medium. It is not as good as the last time I worked with it. I have to consider of redoing it. The idea is making a short of spiritual book. It is always easy to work with a theme. So I can use my stamps from Nepal and Tibet. I will only use the colours black, white and red this time. By the way, the quilt work is all done and tomorrow I can start with the melting.

Geen opmerkingen: