zondag 24 mei 2009

Finished!







Ik ben nog steeds ouder werk aan het afmaken of recyclen. Net als deze twee quilts, ze zijn van anderhalf jaar geleden en op de een of andere manier kwamen ze maar niet af. Ik heb ze nu kleiner gesneden waardoor de randen beter werden en ze bewerkt met een soort boekbinderslijm. (niet helemaal precies hetzelfde, misschien zou je dat ook kunnen gebruiken) De stof word hier vrij hard van maar je kunt er nog wel doorheen stikken. Voordeel is dat het een prachtige glans krijgt en dat ik er mijn diverse patina’s op uit kon proberen. Ik had de potjes al geruime tijd staan en volgens mij kwam dat de kwaliteit niet ten goede. Ik had gekozen voor de antiek bruin maar die werd groen. Volgens mij is het effect wel beter dus dat is een geluk bij een ongeluk. En dan te bedenken dat dit ooit een lap witte flanel is geweest, hij heeft een lange weg afgelegd.

I am still finishing or recycling older work. Like this two quilts, I started them one and a half year ago and some way or another couldn’t finish them. I now cut them into a smaller size, that made the edges better and treated them with a kind of bookbinders glue. (not quiet the same, maybe it could be used too) The fabric becomes a bit hard but you can still stitch threw it. The advantage is that it gets a beautiful shine on it and I could use my patina’s on it. I had the pots for quiet a long time and that didn’t was for the better. I choose antique brown but this became green. The effect is better though, so that more luck than wisdom. Than to think it was a white flannel at first, it took a long way.

5 opmerkingen:

Corryna zei

Mooi! Ik vind de vierkante blokjes als basis erg mooi. En je hebt het weer goed bewerkt.

Janny de Roo zei

Mogen de kleuren dan niet zo geworden zijn, als jij ze wou hebben, ik vind ze erg mooi. Het totaalbeeld trouwens ook.

Margeeth zei

Is heel erg mooi geworden. Ik vraag me ook wel eens af hoelang je de verf en andere spullen kunt bewaren, ben nu zelf van plan om eerst maar eens alles op te maken voordat ik weer nieuw koop.
Ben jij trouwens al in Woerden geweest?

Digitalgran zei

You have been busy doing some lovely quilting, but these colours are my favourites. When you read this you will be on holiday. I hope you have a great time.

Viola zei

Super!!!