vrijdag 2 januari 2009

Working again




Vandaag met het nieuwe boek bezig geweest en allerlei andere voorbereidingen. Er liggen wat silk rods te weken en wat moerbei bast, ik heb wat ondergrond geverfd en wat nappy liners. Dat ligt allemaal nog te drogen. Het boek is lastiger dan ik dacht omdat ik zoveel mogelijk van de ondergrond intact wil laten. Ik had al één bladzijde verknoeid omdat ik te donker ging werken en juist dit stuk heeft een heel subtiel kleurgebruik nodig. Gelukkig kon ik het nog zonder teveel schade aan te richten voorzichtig verwijderen. Ik heb in ieder geval een aantal uur ongestoord kunnen werken wat me weer iets gekalmeerd heeft. De credit card maatschappij zegt dat ik het geld binnen twee weken terug krijg en dat het niet van het internet komt, wat ik ook al vreemd vond want ik betaal zelden via internet en dan ook altijd beveiligd, ik werk niet voor niets bij een bank. Ze kunnen alleen niet zeggen waar het dan wel van komt en dat zit me niet lekker. Het was in ieder geval wel duidelijk dat ik niet én op mijn werk kon zitten én vliegtickets in Spanje en Italië kopen op één dag. Toch blijft het een nare ervaring, je zit je steeds af te vragen wat er nu echt gebeurd is en wanneer….

Today I was busy with the new book and a lot of other preparations. There are some silk rods and some mull berry bark soaking now, I dyed some background and some nappy liners. It is al on my table to dry. The book is a lot more difficult than I thought, especially because I want to leaf the back ground as natural as possible. I already ruined one page because I was working to dark and this piece really needs a very subtle colour use. Fortunately I could remove it without causing to much damage. In any case, I could work a couple of hours without being interrupted, something that calmed me down a bit. The credit card company says that I get my money back in about two weeks and that it isn’t caused by the internet, something I doubted all the time because I hardly pay with my card on the internet and when I do so, I always pay secured. I work in a bank for crying out loud! They couldn’t tell my what happen though and that is bothering me. It was obviously clear that I couldn’t be at work and buying air plain tickets in both Italy and Spain on the same day. Still, it is a very bad experience, you keep wondering what really happened and when…..

4 opmerkingen:

sharon young zei

Lovely new pages, Jacqueline, I like this pale colour it fits the feeling very well.
Good news from the bank but as you say , still very worrying.

Purple Missus zei

Very nice work Jacqueline, its looking really good.
Scary story with the credit card, glad its worked out alright for you.

Doreen G zei

I glad you have it sorted out Jacqueline but if they don't tell you how it happened what's to prevent it happening again.

Sandra zei

Mooie subtiele dingen ben je aan het maken. Wat een gedoe met je creditcard!