maandag 29 juni 2009

Rust






Het internet doet het weer maar ik heb er niet veel vertrouwen in, ik ben er gisteren nog een aantal keer uit gegooid. Even genoeg er over en naar mijn huidige werk. Hoe leg ik dit nu precies uit? Ik had het groenige fabric paper gemaakt met een bepaald ontwerp voor ogen. Ergens halverwege ben ik het ontwerp wat ik in mijn hoofd had kwijt geraakt en besloot iets anders te proberen. Ik wilde er een reliƫf in brengen en daarom koos ik voor puff paint. Deze werd meer opgeblazen dan ik had verwacht, dus bracht ik nog wat aan en nog wat. Oeps daar ging mijn idee, TE VEEL! Daar na heb ik er metal effects op aangebracht om het te laten roesten. Effect was wel goed maar het patroon helemaal verkeerd dus wat nu? Tja, kan maar op een manier opgelost worden: de schaar er in! Ik heb een groot vel papier gepakt en de verschillende delen afgedekt om te zien hoe ik hem zou doorsnijden. Altijd spannend maar mijn ervaring is dat kleine stukken vaak mooier overkomen dan grote. In het begin durfde ik nooit de schaar erin te zetten en liet het Annette doen ha, ha. Nu denk ik er niet teveel over na en zie wel wat er van komt :-) Na een aantal keer doorsnijden en verleggen vond ik eigenlijk alleen vijf stukken mooi. Misschien dat ik met deze vijf verder ga, ik ga er vanavond nog even op puzzelen.

The internet works again but I am not very confident in in. Yesterday they throw me out a couple of times. But enough of that, back to my work. How do I explain this? I made the green fabric paper with a certain design in my head. Somewhere down the line I lost the design that I had in mind and decided to try something else. I wanted to make structure in it so I choose puff paint. But the puff paint was way to heavy, so I added more, and more. My idea had blown away, TOO MUCH! After that I added some metal effects to let it rust. The effect was all right but the design was completely wrong, so what to do? There was only one way to solve it, with my scissor! I took a large piece of paper and covered some parts of the design to see how I should cut it. Always exiting, but my experience is that small parts sometimes look better than large ones. In the beginning I didn’t dare to cut them and I asked Annette to do it for me ha, ha.
Now I don’t think too much about it and just see how it ends up :-) After cutting and rearranging it a couple of times, only five pieces where just want I wantd. Maybe I continue with these five pieces. Tonight I am going to work this out.

5 opmerkingen:

Julie zei

Thank you for sharing your process Jacqueline. These textures certainly look exciting.

Viola zei

Klasse Teile, Jacqueline! Gefallen mir super gut!

Samantha Marshall zei

Ooh. love this rusty look!!

Margeeth zei

Och ja, dingen doorsnijden is altijd een grote stap, maar het kan er ook beter door worden. Ik had mijn uit de naad quilt door een stommiteit in het midden verbrand, heb hem doorgesneden en met een stuk er tussen weer aan elkaar gezet en hij is er nog beter van geworden ook (tot mijn grote verbazing). Van de overgebleven stukken kun je altijd nog ATC's en AMC's maken en in het ergste geval kun je het altijd nog weggooien. Wel een beetje zonde van het werk en het materiaal natuurlijk.
De bovenste foto doet me aan een hagedis denken.

Yvette zei

mijn mond valt open...wat een mooie dingen maak je!
Ik ga eens kijken of je een workshop geeft...dag dag
yvette