zondag 8 maart 2009

Painting with sheer fabric




Vandaag een beetje aan het stoeien geweest met restanten organza. Ik heb een heleboel stukjes over elkaar heen gelegd, net zo lang tot mijn restjes op waren. Hierna heb ik het geheel gestikt. In plaats van mijn hittepistool heb ik mijn strijkijzer gebruikt om het oppervlak te bewerken. Het gaat stukken langzamer maar je kunt wel gerichter werken. Het is een heel stevig geheel geworden. Ik zit nog even te twijfelen wat ik er mee ga doen.

Today I was playing with some waste organza. I put a lot of little pieces over one another, as long as the bag was empty. After that I stitched the piece. In stead of using my heat gun, I ussed my iron to distort the surface. It goes more slowly than the heat gun but you can manage the proces better. It become very firm. I am doubting what I am gonna do with it.
Posted by Picasa

2 opmerkingen:

Julie zei

This is a lovely surface. Would it make a book cover?

sharon young zei

I love this effect, Jacqueline, the gentle distressing with the iron is perfect.