donderdag 30 oktober 2008

Prototype




Op de eerste drie foto's zie je het kleine werk wat ik als prototype heb gemaakt. Het meet ongeveer 60 x 50 cm. Op de vierde foto zie je alle blokken in het groot; de bedoeling is dat dit een werk van rond de 1.20m gaat worden. Of het helemaal op dezelfde manier kan vraag ik me af. Ik moet dan eerst nog stof voor de tussen banen zien te vinden. Er zitten hier en daar nog wat spelden in want ik moest het nu op de foto zetten voor het echt donker wordt. Vanavond ga ik het verder afwerken en een werk tekening maken met de maten voor het grote werk. Ik weet niet wat het is maar om de een of andere reden vind ik het kleine werk al naar mijn zin en heb ik helemaal geen zin om aan een groot werk te beginnen....

On the first three pictures you see the prototype that I made. It measures 60 x 50 cm. On the fourth picture you see the large blocks; the purpose is that it is gonna be a piece from around the 1.20 m. If I can make it in the same way I doubt very much. I have to find a fabric for the rolls between the blocks. There are some pins in it here because I need to take the picture before it really starts getting dark. Tonight I am going to finish it and make a drawing with measurements for the large work. I don't know, some way or another I like the small work and don't feel like starting the large one......
Posted by Picasa

7 opmerkingen:

Julie zei

The prototype is gorgeous. I hope you solve your problems with the large piece. The colours and textures are beautiful.

arlee zei

OOOOOO i LIKE that!!! The colours, the materials and the "joining"---very cool.

Doreen G zei

very very nice Jacqueline and what great texture you have created.

Corryna zei

Zo he dat is mooi! Prachtig, vooral met die doorzichtige stof er zo tussen.

Heb je niet meer van die stof? Want je schrijft dat je nog stof moet zoeken voor er tussen. Is het in dat geval misschien een optie om een hele dunne chiffon of zo te nemen en daar met draad zo'n structuur op te naaien? Of om de stukken op zo'n doorzichtige stof vast te naaien en het dan daartussen met zo'n structuur van draden aan elkaar te naaien?

Hoe dan ook, het ziet er heel mooi uit!

Corryna

sharon young zei

What a great idea for working small pieces into a larger piece. Funnily enough I'vr been wondering the same thing myself, with my latest hanging designs.
I think this piece is looking reallly great already.

Janny de Roo zei

Mooi, mooi, mooi.....ja soms heb je er geen (andere) woorden voor!

Viola zei

Das sieht total klasse aus, Jacqueline! :o)