woensdag 25 juni 2008

Deze week is het een beetje mager met bloggen. Ik heb al een poosje problemen met het feit dat ik nauwelijks nog MB’s over heb voor foto’s op mijn blog. Vorig jaar ben ik gewoon met bloggen begonnen zonder het systeem goed te kennen, tegelijkertijd is ook mijn echtgenoot gaan bloggen met hetzelfde google account. Dus beide blogs staan aan elkaar gekoppeld, en nemen de dubbele hoeveelheid MB’s. Dat gaf ook al andere problemen onder andere met mijn profiel. Arend is nu dus bezig in Blogger zijn blog naar een ander account te kopiëren en dat kost heel erg veel tijd. Hij wil het zo zorgvuldig mogelijk doen omdat hij bang is post kwijt te raken. Ik vraag me heel erg af of het probleem hierna opgelost is, maar we zullen zien. In de tussentijd gebruik ik zoveel mogelijk Picasa, maar het nadeel daarvan is dat je niet kunt kopiëren in de post zelf. (ik maak mijn blog altijd eerst in Word, dat haalt de eerste spelfouten er alvast uit vanwege het snelle typen) Ik denk dat ik iets niet goed doe, want op andere blogs lijkt het alsof dat wel kan. Wat dat betreft ben ik ook een digibeet, ik lees dan wel de helpfunctie maar kom er soms nog niet helemaal uit. Op een gegeven moment ben ik het dan ook echt beu, zonde van mijn (crea) tijd:-) Ik moet ook al een poosje mijn website aanpassen maar dat schuif ik ook steeds voor me uit. Ik wil het gastenboek verwijderen en een agenda aanleggen maar dan moet ik eerst weer een back up maken van mijn site en op zo’n moment begin ik al te zuchten…Herkenbaar? Mijn mini journal vordert al lekker, ik probeer iedere avond 1 of 2 bladzijden te doen, ik ben ook nog met de TIF opdracht bezig dus mijn werkkamer ziet er uit als een slagveld.
Tevens moet er nog een heleboel voorbereidt worden voor Frederiksoord, dus verveel ik me nog niet voorlopig.

This week is a bit quiet with the posts on my blog. For a while I have some problems with the fact that I have hardly MB’S left to upload pictures. Last year I started bloggen without knowing the system exactly. My husband started blogging too with the same google account. So both blogs are related and take the double rate of MB’s. This also causes problems with my profile etc. Arend is now busy in Blogger to copy his posts to a different account, this cost a lot of time. He wants to do this very carefully, because he is afraid to loose posts, which was a lot of effort. I wonder if it will solve the problem, but we have to wait. In the mean while I use Picasa as much as possible, the only disadvantage is that you can’t copy in the Picasa post. (I always write my post in Word, so Word can discover the spelling faults I make because of typing to fast) I think I must do something wrong, because when I look on other blogs it seems to work? I am really a digital bungler :-) I read the helpdesk but sometimes I really don’t know what they are talking about. After a while I get tired of it, it’s really not my favourite thing to do, it’s is such a waist of my crea time :-) I have to change my website too, but I keep postponing it. I want to remove the guest book and put an agenda on it instead. But I need to make a back up first and at that time I start to moan……Recognizable? My mini journal is progressing, I try to do 1 or 2 pages each night, I am also busy with the TIF assignment, so my studio looks like a battlefield. There is also a lot of work to be done for Frederiksoord, so I won’t be bored for the time being.

1 opmerking:

Thejan zei

Waarom werk je niet in Windows Live Writer? Een gratis blogeditor van Windows Live! Dat werkt lekker soepel, er zit een spellingscontroller in, je kunt je plaatje/foto/video's van het web hier binnenhalen. Er is een Voorbeeld- en een HTMLpagina. Er zijn ook diverse plugins voor te krijgen.
Ik maak al mijn blog berichten hierin. Misschien ook iets voor jou?
m.v.g.
Thejan