Posts tonen met het label puff paint. Alle posts tonen
Posts tonen met het label puff paint. Alle posts tonen

dinsdag 30 juni 2009

Kunin felt





Gisteren nog een beetje aan het spelen geweest met kunin felt en puff paint. Ik vind het effect heel leuk maar weet nog niet precies hoe ik het verder ga verwerken. Ik had een domme fout gemaakt echter, ik bewaar alle velletjes vilt bij elkaar in één doos. Dus had ik waarschijnlijk één verkeerde gepakt want deze smolt niet. Vanavond eens kijken of hij wel voor de soldeerbout wil buigen. Ik heb gisteren voorzichtig al eens wat rommel op mijn bureau op zij geschoven, dus ik heb weer wat werkruimte :-) Het is erg warm in mijn werkkamer maar ’s avonds is het goed te doen.

Yesterday I was playing with kunin felt and puff paint. I love the effect but don’t know how to use it yet. I made a stupid mistake by storing all the felt I have in one box. So I probably took a wrong one because this one didn’t melt. Tonight I am going to try melting it with a fabric master. Yesterday I move some of the mess on my desk to one side, so I have some more work space :-) It is very hot in my study but in the evening it feels comfortable.

maandag 15 juni 2009

Almost forgotten




Bijna vergeten, dit was mijn werkje van gisteren. Puff paint op Kuninfelt....

Almost forgotten, this is my work from yesterday. Puff paint on Kunin felt.

zondag 30 november 2008

Puff paint




Nadat ik mijn proef van vrijdag wel geslaagd vond ben ik gisteren op dezelfde voet verder gegaan en heb opnieuw een mono print met puff paint op de lutrador gemaakt. Deze keer heb ik gebruik gemaakt van de eigenschappen van Lutrador en het gedeeltelijk weggesmolten met de hitte fohn. Het resultaat lijkt wel op ijsbloemen, wat een beetje past bij de gevoelstemperatuur van de afgelopen dagen. (ik ben een enorme koukleum) Er liggen nog een aantal experimenten te drogen, jammer dat het weekend weer al bijna om is maar ik laat mijn schilderstafel nog een poosje staan want ik heb nog veel meer experimenten in gedachten. Dit experimenteren heeft me zo erg afgeleid dat ik eigenlijk niet eens meer weer wat ik van plan was te gaan doen?!

I liked my test from Friday very much so yesterday I went on in the same way and did another mono print with puff paint on the lutrador. This time I took advantage from the possiblities from Lutrador and melted some parts with the heat gun.The result looks like frost flowers, which goes great with the windchill from the past days.( I am a person who feels the cold easily) There are still some experiments drying, it is a pity that the weekend is almost over but I am going to leave my painting table out for a while because I have more experiments in mind. This experimenting disctracted me so much that I hoinestly don't know what I had planned to do?!
Posted by Picasa

maandag 28 januari 2008

TIF finished, the person I admire..Anselm Kiefer




Dit is mijn werk voor TIF, het is geïnspireerd door Anselm’s werk: Isis and Osiris wat hij in 1987 maakte. Ik heb geprobeerd er een eigen draai aan te geven maar ik heb wel voor de structuur gekozen.
Ik heb hiervoor een aantal vellen canvas geverfd in verschillende kleuren en heb toch gekozen voor een blauw vel. Hierna heb ik een mengsel gemaakt van puff paint en zeefdruk verf in een aarde kleur. Anselm heeft zelf in zijn werk voor echte klei gekozen maar ik wilde er ook in kunnen stikken met de machine. Ik heb gekozen voor een ondergrond van stevig polyester, zodra de verf droog was ben ik gaan stikken in een soort crackelee patroon. Hierna ben ik met het hittepistool er over heen gegaan, gek genoeg “pufte” de verf heel anders dan ik gedacht had. Ik heb het al eens eerder op deze manier gedaan maar had toen de puff paint gemengd met acrylverf. Hierdoor kreeg je meer grote blazen, nu waren het allemaal kleine blaasjes. In eerste instantie wilde ik de stukken die ik blauw had gelaten met een grijze verf behandelen, maar de terra kleurige verf werd door het verhitten stukken lichter als dat ik in gedachten had dus besloot ik in plaats daarvan, er patina op te zetten. Uiteindelijk is dit het dus geworden, nieuwsgierig als ik ben besloot ik ook een bestaand canvas met het restant van de puff paint te verven, dit keer zonder stikken. Zou het helemaal loslaten? Er gebeurde vrij weinig eerlijk gezegd, het grappige is wel dat het “pufte” in een soort blader patroon. Al met al, best een leuke ondergrond geworden. Ik moet eens kijken of ik er nog iets meer mee kan doen. Deze TIF opdracht sprak me wel aan, ik ben dan ook heel benieuwd naar de opdracht van februari?

This is my work for TIF January; it is inspired by Anselm’s work: Isis and Osiris, which he made in 1987. I tried to give it something of my own, but chose for the structure also. I painted some canvas sheet in several colours and choose a blue one to work with. After that I made a mix from puff paint and terra coloured screen print paint. Anselm worked in this piece with real clay but I wanted to do some stitching in it, so that wasn’t an option. I have chosen a background from very firm polyester; as soon as the paint was dry I stitched in a crackled design. After that I used my heat gun, funny that the paint didn’t “puffed” the way I thought it would. I did this before, only that time I mixed the puff paint with a normal acrylic. This gave very large bulbs and now the bulbs are very little. My first plan was to paint the parts that where blue with a grey paint, but the terra coloured paint turned, because of the heating, much lighter than I had planned. So I decided to use patina on the blue in stead of grey paint. So this is how it turned out, curious as I am, I wanted to know what happened if I painted a normal canvas with the puff paint that rested, this time without stitching. Would it come off with the heating? Actually nothing happened, funny that it “puffed” in some kind of leave pattern. I like it as a background, maybe I can do something more with it? This TIF assignment I liked very much, I am very curious about the assignment for February.