maandag 5 september 2011

New quilt


Begonnen aan een nieuwe quilt, de geverfde lap van twee weken geleden gisteren geregen. Voorheen gebruikte ik altijd veiligheidsspelden om de lagen vast te houden maar de laatste tijd heb ik het gevoel dat het niet meer strak genoeg zit. Het verschuift teveel en ik moet aan het eind teveel corrigeren. (bijsnijden etc.) Dus, aangezien het weer redelijk goed was ben ik er maar mee in de tuin gaan zitten aan de tafel. Ik krijg met dat warme weer weinig anders uit mijn handen. Vanavond een groot gedeelte quilten. Wordt vervolgd…

Started with a new quilt, I sandwiched the painted fabric from two weeks ago. For a period I use safety pins to keep the layers together but I got the feeling that this is not tight enough anymore. It moves too much and at the end I have cut too much on the sides. So, because the weather was good I took it with me in the garden. If it is warm outside I don’t have much energy to do something else. Tonight I am going to do some quilting on it. To be continued…

Geen opmerkingen: