dinsdag 18 augustus 2009

Break down printing II



Zondag heb ik één van mijn zeefdrukramen verknoeid door te dikke verf te gebruiken en niet direct uit te spoelen. Dus is hij vol geslipt. Niet zo heel erg, dit was al een oud raam dus het was toch weer een keer aan vervanging toe. In eerste instantie had ik het niet direct in de gaten dus ik probeerde het nog een keer met pearl verf. Deze heeft een prachtige glans achter gelaten op het zeef. Het zeef zelf is nu een hele mooie stof geworden. Zonde om weg te gooien:-) Ik ga er nog maar wat kaarten van maken. Morgen vertrek ik naar Birmingham, dus voorlopig even geen post..

On Sunday I ruined one of my screens by using a paint that was too thick and I forgot to clean the screen. So the screen was full with paint and didn’t work anymore. It is not that bad, this was a very old screen that needed a new mess. At first I didn’t noticed it so I tried one more print with pearl paint. This paint left a wonderful glow behind on the screen. The screen became a beautiful fabric on its own. It is a pity to throw that away :-) I think I am going to make some post cards from it.Tomorrow I leave for Birmingham, so no post for a while.

1 opmerking:

Helen zei

wonderful stuff... I must learn what breakdown printing is about.

Hope you have a great time at the NEC